Objavljeno

Psihološki principi za rukovodioce u kriznim situacijama

 

  1. Uspostavite stabilnost – Osnovni zadatak u kriznim situacijama je organizovati rad tako da se balansira između dve ključne vrednosti: bezbednosti i sigurnosti zaposlenih sa jedne, i uspostavljanja izmenjenih poslovnih procesa sa druge strane. Izazov je pronaći rešenja koja zadovoljavaju obe vrednosti. Zato koristite sinergiju tima i pomoć kolega, ali pre svega donosite odluke „hladne glave“ sa što manje rizika.
  2. Komunicirajte efektivno – Transparentnost infomacija i česta komunikacija sa zaposlenima je veoma važna. Na ovaj način se umanjuje osećaj neizvesnosti i nesigurnosti koji je prisutan u kriznim situacijama.
  3. Pokažite empatiju – Važno je da prihvatimo da se svako na svoj način suočava sa krizom (preterano panične reakcije, negiranje krize, stalna potreba za akcijom i sl. su samo neke nekonstruktivne reakcije). Sada nije vreme za osuđivanje, već za razumevanje različitosti i pronalaženje načina kako da se zaposelni umire ili sa druge strane motivišu da ozbiljno shvate situaciju. Osobama u krizi je potrebno da „ventiliraju”, tako da budite strpljivi da ih saslušate i umirite.
  4. Budite dostupni Budite na „dohvat ruke” i pošaljite poruku: „Tu sam za tebe”. Brz odgovor i dostupnost su veoma važni u ovakvim situacijama. Zaposlenima je bitno vratiti psihološku sigurnost koliko je to moguće, ne nudeći nerealan optimizam, već samo iskrenu i hrabru podršku.
  5. Napravite kratkoročne planove – Veoma je važno imati plan sa konkretnim kratkoročnim akcijama, koje mogu da se modifikuju spram situacije. On vraća osećaj kontrole nad situacijom i pokazuje da ipak možemo nešto da uradimo.
  6. Budite primer zdravog razumaPokažite realnu zabrinutost, budite oprezni, ali pre svega smireni i staloženi u komunikaciji. Verovatno je da će vaše reakcije služiti kao kompas zaposlenima kada budu procenjivali situaciju. U redu je da ste zabrinuti ili uplašeni, da ne znate kako da reagujete jer niste bili u ovakvoj situaciji ranije. Ipak, setite se da ste prevazišli mnoge teške situacije i zato se oslonite na vaše unutrašnje snage, kao i na podršku kolega u prevazilaženju krizne situacije.

2 komentara na “Psihološki principi za rukovodioce u kriznim situacijama

  1. Trenutne okolnosti su identicne navedenim. Izuzetno korisne informacije, kao instrukcije ali i kao smer za korekciju smera. Hvala

    1. Hvala dragi Dejane, budi slobodan i da nas pozoveš ako ti treba podrška, znaš da smo uz tebe. 🙂

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovaj sajt koristi Akismet da bi sprečio spam.- Saznajte kako se podaci iz Vaših komentara obrađuju.