
Znate onu definiciju iz biologije, najbolje zapamćenu rečenicu celokupnog školovanja kod većine ljudi: „Ćelija je osnovna jedinica građe i funkcije svih živih bića.“ ? E, tako u HR-u mantra treba da bude: „Podrška biznisu je osnovna svrha postojanja i rada sektora za ljudske resurse“. 🙂
Posao u HR sektoru je vrlo raznolik u različitim kompanijama, delatnostima, organizacionim kulturama. HR se bavi administracijom, organizacijom događaja, zapošljavanjem od kojeg se ne stiže ništa drugo, brigom o zadovoljstvu zaposlenih (od obezbeđivanja voća do razvoja liderstva), treninzima, evaluacijama, istraživanjima, raznim stvarima koje nikom drugom ne pripadaju…
Ipak, ono što treba da bude ključni posao HR-a je podrška biznisu. Sve nabrojano mogu biti koraci na tom putu, mogu biti čak važni i veliki koraci, ali ako im se ne zna cilj i funkcija unutar biznisa, onda je to najčešće čisto gubljenje vremena. HR može da pruži izuzetno veliki doprinos, ukoliko svoje resurse usmeri na prava mesta. Ali isto tako može da utroši gomilu para i vremena, na potpuno pogrešne stvari.
Kako da budemo pravi Biznis Partneri?
Da bismo postali i ostali podrška biznisu, što je naš osnovni i najvažniji posao danas, i da bismo resurse usmerili na prava polja, potrebno je da kao HR:
- znamo šta su izazovi našeg biznisa – ovo ćemo saznati kroz razgovore sa menadžmentom i/ili istraživanja u okviru kompanije
- utvrdimo šta iz aspekta ljudskih resursa/zaposlenih utiče na te izazove
- napravimo konkretan akcioni plan za rešavanje aspekata na koje možemo da utičemo sa strane ljudskih resursa
- dosledno sprovodimo, pratimo i prilagođavamo taj plan
- pratimo efekte sprovedenog plana
- i sve korake ponavljamo iznova i iznova.
People analytics na ovom putu može da nam pomogne u praktično svakom koraku, pružajući precizne odgovore i oslobađajući nas pogađanja koje može da nas navede na pogrešan put. Za kvalitetno partnerstvo sa biznisom, svaki od navedenih koraka je krucijalan ukoliko želimo da pružimo stvarni doprinos i stvorimo dodatu vrednost biznisu za koji radimo. Bez opstanka i rasta biznisa nema ni HR-a, ni bilo kog drugog odeljenja.
Na primer, zadovoljstvo zaposlenih, employee/candidate experience, happiness i drugi termini postanu nekada koncepti kojima HR teži kao vrhovnom cilju, bez uzimanja u obzir šire slike. A čak i ovi potpuno pozitivni koncepti mogu da ne budu ključni u određenom momentu razvoja naše kompanije ili u nekoj specifičnoj situaciji. Svi ovi koncepti su suštinski važni i potrebni, ali kao sredstvo pomoću kojih se postižu biznis ciljevi i potrebno je da u svakom momentu budemo svesni zašto se bavimo određenim projektom, sa kojim ciljem i sa kojom svrhom. Ostvareni biznis ciljevi, dalje, kao u začaranom krugu, kroz dobre biznis rezultate, vode boljim uslovima i većem zadovoljstvu zaposlenih, ali to je priča za neku drugu sredu 🙂