Objavljeno
Dobri timski igrači su, čini se, danas postali najtraženiji resurs. Ne samo da je važno da budete stručni i imate razvijene kompetencije za određeno radno mesto, već gotovo neizostavno da se dobro snalazite u timu. I zaista, ako dobro razmislite, zapazićete da se danas većina poslova obavlja timski, a poslovni uspesi mere upravo time koliko su članovi tima efikasni, posvećeni i dobro uhodani.
Uzimajući ovo u obzir, ne čudi što su kompanije danas orijentisane upravo ka razvoju i jačanju svojih timova i stvaranju čitave armije dobrih timskih igrača. Jedna od strategija kojoj u ovim slučajevima pribegavaju, između ostalog, jesu Team building treninzi. Pored toga što ciljano utiču na razvoj „timskog gena“, dodatna prednost istih jeste i bolje upoznavanje zaposlenih, povećavanje motivacije za rad i privrženosti kompaniji, jer upravo na ovaj način pokazujete da brinete o svojim zaposlenima.
Ljudi su definitivno kompaniji najveća vrednost. Tu nema razlike da li je proizvod automobil ili kozmetika. Kompanija je samo onoliko dobra koliko svoje ljude čuva – Mary Kay Ash
Kako ti u praksi izgleda? Kompanija najčešće angažuje konslultantske kuće specijalizovane za Team building-e, koji ispituju šta je to što kompanije želi da postigne treningom i shodno tome daje predloge programa. Ako biste upravo vi bili predstavnik kompanije zainteresovane za ovaj tip razvoja zaposlenih, evo između čega biste mogli da birate:
1. Edukacija/zabava
Možete se odlučiti da vaši zaposleni rade na razvoju određenih aspekata timskog rada – donošenje timskih odluka, motivacija, rešavanje konflikata, upućivanje povratne informacije, itd. U takvim slučajevima se koncipra trening koji kombinacijom različitih kreativnih i interaktivnih aktivnosti (role-play, iskustvene vežbe u grupama, grupne diskusije, kreativne vežbe), razvija željene veštine kod vaših zaposlenih.
Sa druge strane, ukoliko želite da se vaši zaposleni isključivo dobro zabave, druže i bolje upoznaju, moguće je organizovati niz zabavnih timskih aktivnosti: „Potraga za blagom“, Timsko kuvanje, Pravljenje koktela, Ekstremni sportovi, Kuglanje, Jahanje, Streličarstvo…
Naravno, kombinacija edukacije i zabave jeste ono što se najčešće bira. Bilo kako bilo, važno je da i zabavne aktivnosti budu osmišljene tako da se kroz njih prepoznaju kompaniji važni aspekti timskog rada, a kroz dobru diskusiju nakon vežbi značajno je izdvojiti timske pricipe do kojih su učesnici došli.
2. Indoor/Outdoor
Važna osobina Team building treninga jeste da se uvek sprovode izvan kompanije, kako bi se zaposleni “diskonektovali” od svakodnevnih obaveza i stvorio se prostor za kreiranje pozitivne i opuštene timske atmosfere. Same team building aktivnosti imaju tu prednosti da se mogu sprovoditi i napolju (bilo gde u prirodi) i unutra (u konferencijskim salama). Izbor zavisi od vremenskih prilika i vaših preferencija, ali se najčešće aktivnosti osmišljavaju upravo tako da uključuju indoor/outdoor kombinaciju.
3. Poludnevni/jednodnevni/višednevni
Trajanje Team building treninga može biti različito – od poludnevnih do višednevnih. Poludnevni uglavnom uključuju jednu ili dve kraće zabavne aktivnosti, dok se u slučaju treninga koji traju jedan ili više dana, mogu praviti različite kombinacije shodno vašim potrebama.
Važno je napomenuti da se danas Team building aktivnostima često nazivaju svi događaji koji se organizuju izvan kompanije – razne proslave poput Dana kompanije, 8. marta, Nove godine, odlaska na jednodnevni izlet i sl. Svakako da su ovakve aktivnosti važne i da pokazuju zaposlenima da komapanija brine o njima, ali one su samo jedan deo Team building-a. Izleti i zajednička večera podstiču druženje I bolje upoznavanje zaposlenih, ali na ovaj način nemamo prostora da ciljano radimo na aspektima timskog rada koji su važni za kompaniju.
Na meniju je zaista puno različitih specijaliteta, a na vama je da uzmete ono što vam najviše treba. Da li će to biti  “Poludnevni zabavni outdoor sa šlagom”, “Jednodnevni edukativno-zabavni indoor carbonara”, ili nešto treće…?

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovaj sajt koristi Akismet da bi sprečio spam.- Saznajte kako se podaci iz Vaših komentara obrađuju.