Organizacijske vrednosti
Sigurno ste čuli onu čuvenu izreku da ljudi ne napuštaju kompanije, već loše menadžere. To zvuči vrlo logično, ali istraživanja su zapravo otkrila da nije suština u menadžerima, već u nečemu mnogo moćnijem – organizacijskoj kulturi. I najbolje menadžere organizacijska kultura “pojede za doručak”.
Ona nije luksuz kojim se bavimo kad kompanija dosegne stabilne biznis pokazatelje, već snažan generator za njihovo dostizanje, „tajna formula uspeha“ ili pak „tihi ubica“ kompanije. Definisana je kroz nekoliko ključnih vrednosti koje služe kao „zvezda vodilja“ u različitim aspektima poslovanja, ponašanja zaposlenih i funkcionisanja kompanije generalno.
U zavisnosti od faze u kojoj se kompanija nalazi i kompanijskih ciljeva, mi možemo da vam pružimo podršku u implementaciji organizacijske kulture:
- Definisanje organizacijskih vrednosti koje su u skladu sa strategijom
- Kreiranje upitnika za merenje organizacijskih vrednosti
- Akcioni plan promocije vrednosti na svim nivoima
- Bolje razumevanje ponašanja zaposlenih i promovisanje poželjnih ponašanja
- Postavljanje smernica za regrutaciju i uvođenje novozaposlenih u posao, nagrađivanje zaposlenih, kao i druge poslovne procese
Navodimo par primera projekata implementacije organizacijskih vrednosti kod naših klijenata.
- Menadžment kompanije koja je dugo bila u državnom vlasništvu se nakon privatizacije suočio sa tim da postojeći kadar ima različit, previše „socijalistički“ pristup poslu u odnosu na korporaciju u čijem je sada vlasništvu. Smestili smo ovaj problem u kontekst organizacijske kulture i sproveli šestomesečni projekat u kojem smo sa menadžmentom definisali nove vrednosti, kreirali i sproveli akcioni plan njihove implementacije u saradnji sa projektnim timom. Projekat je rezultirao većim razumevanjem svih strana, koje su sada „pričale istim jezikom“.
- Domaća proizvodna kompanija je prepoznala potrebu za definisanjem vrednosti, kako bi kreirala organizacijsku kuluturu koja je u skladu sa strategijom. Facilitirali smo procesom definisanja novih vrednosti sa top menadžmentom, nakon čega smo formirali projektni tim sačinjen od „ambasadora vrednosti“, koji je bio zadužen za implementaciju akcionog plana po sektorima. Sproveli smo i merenje organizacijske kulture, kako bismo akcioni plan zasnovali na poznavanju „nultog stanja“. Pružali smo podršku u implementaciji projekta tokom prvih meseci i osnažili tim da samostalno upravlja procesom.
Zainteresovani za ovu uslugu? Slobodno nam pišite!
Konsultujte nas