Objavljeno

Često se dešava da usled mnogobrojnih obaveza koje nam nameće savremeno poslovanje kažemo sebi ’da nemamo vremena da se bavimo time i da tu nema šta puno da se radi’. Ako uhvatitite sebe da razmišljajte na ovaj način, zastanite za trenutak. Pomislite kako će Vaši potencijalni klijenti reagovati ako naiđu na situaciju da ne mogu da dobiju Vaš kontakt, ukoliko se susretnu sa neljubaznim ili nezainteresovanim osobljem ili ne znaju kome da se obrate. Kako biste se Vi osećali u ovim situacijama? Ne zaboravite da je za neke ljude prvi utisak presudan…

Nekoliko predloga koji Vam mogu pomoći da unapredite Vaš nastup na javnim manifestacijama:

  1. Odrediti jednu osobu koja će biti zadužena za kompletan nastup na nekoj manifestaciji (marketing menadžeri, office menadžeri, poslovni sekretari, zaposleni iz komercijalnog sektora…)
  2. Pružite saradnicima precizne, jasne, potpune informacije. Prilagodite informacije stepenu stručnosti – stručni saradnici (više informacije, akcenat na tome šta je najbitnije)/hostese (manje informacije, samo osnovno). Pravilo trojke – ljudi imaju tendenciju da zapamte 3 stvari, izdvojte tri stvari po kojima želite da Vas ljudi prepoznaju.
  3. Pravljenje procedure – dogovora: ako se neko posebno interesuje za kompleksnije dogovore, na koga uputiti, čiji kontakt dati.
  4. Hostesama obezbediti osnovne informacije o delatnosti kompanije, obezbediti im brošuru ili kratak tekst o kompaniji ili organizovati sastanak hostesa sa nekim od zaposlenih.
  5. Pružiti informaciju o tome kako očekujemo da se zaposleni ponašaju, skrenuti pažnju na ljubaznost, osmeh i prijemčivost za klijente.
  6. Pružiti detaljne informacije o svim tehničkim sredstvima koja će biti deo sajamskog nastupa (poželjno dan ranije).
  7. Adekvatno oblačenje (atraktivno, ali pre svega pristojno).
  8. Napravitit raspored dežurstava zaposlenih (da bi se izbegla preklapanja ili situacije kada niko nije dostupan).
  9. Podsticati empatički govor: „Razumem da Vam je potrebno više informacija i mogu Vas uputiti na gdin-a Petra Petrovića“, „Hvala Vam na komplimentima, ali ne mogu da prihvatim Vaš poziv. Nemojte više insistirati.“

Ako pratimo ove korake prilikom koncipiranja naše prezentacije, veća je šansa da ostvarimo uspeh. Još jedan „hint“ za kraj: ukoliko naša prezentacija uključuje i druge ljude, onda je potrebno nakon svih ovih sprovedenih koraka izvršiti i obuku saradnika.

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovaj sajt koristi Akismet da bi sprečio spam.- Saznajte kako se podaci iz Vaših komentara obrađuju.