Employee Experience Impact
Employee Experience Impact (EXI) nam omogućava da detaljno “skeniramo” stanje u kompaniji i utvrdimo:
- u kojoj grupi zaposlenih postoji rizik od fluktuacije, koliko nas to košta i kako to da sprečimo
- koliko imamo “toksičnih” zaposlenih i koliko nas to košta
- u kojim aspektima je kompanija ispod i iznad tržišta (benchmarking)
OK, možemo ga nazvati dijagnostika ljudskih resursa, istraživanje zadovoljstva zaposlenih, ispitivanje organizacijske klime, engagement-a… ali se u svakom slučaju radi o sledećem – identifikujemo prioritete za akcioni plan i time usmeravamo resurse kompanije u pravcu najefektivnijih akcija.
U skladu sa najaktuelnijim svetskim HR praksama, naš EX model pokriva pet ključnih dimenzija iskustva zaposlenih:
Organizacija posla, Liderstvo, Razvoj karijere, Kompenzacije i beneficije i Work-life balance, i njihov uticaj na tri ključna HR pokazatelja:
- Engagement (angažovanost)
- Turnover risk (rizik od odlaska iz kompanije)
- Employee net promoter score (potencijal za privlačenje talenata)
Jedna od retkih naših usluga koja nije 100% Tailor made, ali koju smo s dobrim razlogom standardizovali – analize su zasnovane na benchmarking-u, odnosno poređenju sa bazom od nekoliko hiljada zaposlenih u Srbiji. Takav pregled može da pruži dragocenu informaciju kako se vaša kompanija kotira u odnosu na druge.
Osnovna prednost EXI je što vrlo precizno pokazuje kako menadžment može maksimalno da iskoristi ljudski potencijal kojim raspolaže. Dodatno, naša People Analytics metodologija nam omogućava da izračunamo finansijski uticaj ovih akcija, na primer:
- ako sprovedemo tri preporučene akcije, smanjićemo fluktuaciju sa 20% na 8% i uštedeti 230.000 € u narednoj godini
- ako povećamo engagement za 10%, kompanija će u narednih godinu dana prihodovati 75.000 €
Ove analize su moćno oružje u rukama HR menadžera, jer omogućavaju HR-u da govori jezikom brojki – jezikom koji menadžment dobro razume.
Na osnovu ove analize dajemo vrlo konkretne preporuke, a nakon toga sledi akcija – mi smo podrška kompaniji da sprovede preporučene akcije, bilo da se radi o uvođenju ili unapređenju HR procesa, obučavanju i razvoju lidera, menjanju strukture organizacije, regrutaciji, uvođenju wellbeing praksi…
Navodimo par primera kako je istraživanje pomoglo našim klijentima da bolje razumeju svoju organizaciju i donesu prave odluke:
- U proizvodnoj kompaniji u kojoj smo sproveli ovo istraživanje benchmarking analiza je pokazala da su skoro sve dimenzije ispod srpskog proseka. Iako je to menadžmentu delovalo prilično poražavajuće, dodatnim analizama smo utvrdili da presudan uticaj na iskustvo zaposlenih imaju dve dimenzije – liderstvo i radni uslovi. To je pomoglo menadžmentu da se u akcionom planu fokusira na prioritete čijim unapređenjem će dobiti najveći efekat, konkretno – obuka iz liderstva u linijskom menadžmentu i investicija u rešavanje najkritičnijih uslova u proizvodnim halama. Vrednost istraživanja je u identifikaciji ključnih problema, ali i više od toga – da se ne fokusiramo na najniže ocenjene dimenzije, već one koje imaju najveći uticaj na organizacijsko funkcionisanje.
- Naš klijent, IT kompanija u stranom vlasništvu, želela je da odgovori na pitanje kako da zadrži zaposlene, pri čemu je menadžment imao hipotezu da su finansije univerzalno rešenje. Statističkim analizama smo utvrdili da su uzroci fluktuacije različiti po sektorima: kod developera je to nezadovoljstvo mogućnostima za profesionalni razvoj, kod tehničke podrške – sagorevanje usled prevelikog obima posla, u službama podrške – loša organizacija posla… Na ovaj način je kreiran akcioni plan po sektorima koji na precizan način odgovara na potrebe zaposlenih, jer bi se univerzalna strategija pokazala kao neprecizna i neefikasna.