Optimizovanje organizacijskog dizajna vršimo kada nam se klijenti obrate sa sledećim glavoboljama:

  • radni zadaci se prepliću ili izbegavaju, jer odgovornosti zaposlenih nisu razgraničene
  • linije komunikacije nisu dobro definisane, što dovodi do nesporazuma i konflikata
  • kompanija ne može da skalira usled neizgrađenih linija menadžmenta
  • resursi vremena i novca se bespotrebno troše zbog loše organizacije
  • zaposleni napuštaju kompaniju zbog nejasnih očekivanja, loše organizacije posla i nedostatka mogućnosti za razvoj

Šta onda radimo, odnosno kako izgleda proces?

  1. Detaljno analiziramo postojeću organizacijsku strukturu i procese kroz seriju intervjua sa ključnim ljudima u kompaniji, upoznavanje sa poslovnim procesom i postojećom dokumentacijom, pri čemu razmatramo mogućnosti za optimizaciju
  2. Paralelno sa analizom trenutnog stanja, sa menadžmentom definišemo željeno stanje, odnosno viziju i strategiju kompanije, što nam omogućava da uočimo raskorak koji je potrebno premostiti
  3. Nakon toga pravimo jedan ili više predloga novog organizacijskog dizajna – prekrajamo sektore, spajamo i razdvajamo radne pozicije, razgraničavamo odgovornosti. Predloge testiramo sa menadžmentom, po potrebi korigujemo i usvajamo
  4. Pravimo detaljan plan komunikacije promena, obučavamo menadžment da ih sprovede i podržavamo u implementaciji promena

Elementi koje optimizujemo su:

  • struktura organizacije (funkcionalna/diviziona/matrix…)
  • nivo specijalizacije poslova (spajanje, razdvajanje, otvaranje novih ili ukidanje postojećih radnih pozicija)
  • linije rukovođenja (chain of command)
  • opseg rukovođenja (span of control)
  • centralizovanost odlučivanja
  • opisi poslova, tako da budu jasno razgraničene odgovornosti i ovlašćenja

Naše iskustvo je da ovakvi projekti bez izuzetka dovode do pojednostavljenja strukture, veće efikasnosti i agilnosti kompanije. Dobar organizacijski dizajn je temelj na koji se nadograđuju svi ključni procesi u kompaniji, tako da uz uređenje strukture kreiranju i uvodimo:

  • Organizacijske vrednosti
  • Upravljanje učinkom (Performance management)
  • Sistem kompenzacija i beneficija
  • …i druge HR procese (regrutacija, uvođenje u posao, karijerni put i slično)

 

Evo par primera kako smo pomogli klijentima da kreiraju efikasniju kompanijsku strukturu.

  • Velika kompanija iz domena autoindustrije se susrela sa problemom “uskih grla” u proizvodnom procesu, zbog povremenog nedostatka obučenih operatera za pojedine operacije. Analizom smo utvrdili da kompanija nema manjak zaposlenih, ali da su radna mesta u proizvodnji suviše specijalizovana. Putem revizije organizacijskog dizajna, preciznije – spajanjem sličnih poslova smo dobili “polivalentne” operatere, koji mogu da se preusmeravaju na različite poslove po potrebi. Time je rešen problem zastoja bez dodatnih troškova upošljavanja radne snage.

 

  • Kompanija koja se bavi uslužnom delatnošću u vrlo kompetitivnoj industriji je imala dugogodišnji problem saradnje između sektora. Analizom smo utvrdili da je uzrok tome zanemarivanje procedura, koje su postojale samo na papiru. Zajedno sa ključnim predstavnicima svih sektora smo tokom više zajedničkih fokus grupa kreirali nove procedure, koje su realne, primenljive i prihvaćene od svih strana. Ključni doprinos je što su tokom tog procesa identifikovane i razrešene tačke nesporazuma između sektora, čime je povećana efikasnost cele kompanije.
Naš tim je uvek tu...
...za dodatna pitanja i više informacija!

Miroslava Jocić

General manager | Secut doo

Organizacijski dizajn je iz našeg ugla izgledao kao bauk od kog smo se vešto skrivali godinama. TIM Centar nas je sa svojim profesionalnim pristupom, lakoćom i jednostavnošću sproveo kroz ovaj proces iz kog smo izašli bolji i jači kao organizacija, ali je i rast i razvoj pojedinaca bio veoma vidljiv. Kao i u svakom dizajnu, najbitniji je “tailor made” pristup koji smo dobili od TIM Centra. Uživali smo u interakciji, novim otkrićima i uvidima.

Tamara Injac

General Manager | Stiga doo

Ekipa TIM centra je na izuzetno stručan i profesionalan način proučila naš tim, organizaciju i kulturu poslovanja i u skladu sa tim i zajedno sa nama dala predloge za novu organizaciju. Oduševilo me je što nam nisu ponudili neka gotova rešenja prepisana iz knjiga ili drugih kompanija već su nam pomogli da se reorganizujemo čuvajući naše vrednosti. I rezultati su fantastični.

Đorđe Kuljić

Direktor | Maybach International Group, Inc.

Ne znam da li se oni sa svima kapiraju kao sa nama, ali iz prve razumeju što pričamo i odmah znaju koji pravac da zauzmemo. Na preporuku smo se obratili TIM Centru za pomoć u organizacijskom dizajnu za naš prilično kompleksan i specifičan biznis, sa osam kancelarija u USA i Evropi. Projektu su pristupili vrlo posvećeno, razumeli sve naše specifičnosti i posložili nam stvari tako da smo spremni za dalji rast. Stekli smo poverenje i od tada TIM Centar praktično smatramo sastavnim delom naše kompanije.

Nikola Savić

Manager | Kobex

U momentu kada su nam izazovi sa širenjem kompanije porasli toliko da ih nismo sami mogli rešiti, dobio sam preporuku za TIM Centar. Kupili su me svojom stručnošću i razumevanjem problema kompanija u razvoju, i uz nekoliko ključnih intervencija u našem organizacijskom dizajnu su postavili strukturu koja nam je omogućila dalji rast. Pored toga što ih od tada konsultujem za svaku odluku u vezi primanja novih kadrova i njihovog razvoja karijere, kroz poslovnu saradnju smo postali i iskreni prijatelji.

Jelena Petković

Executive Director | Peštan

Iako je naša kompanija vrlo kompleksan sistem sa oko 1.000 zaposlenih i preko 120 različitih radnih mesta, konsultanti TIM Centra su u vrlo kratkom roku realizovali ovaj zahtevan projekat, pri tom vodeći računa o svakom detalju. Posebno bismo istakli odlično vođenje procesa određivanja koeficijenata za plate, gde su obezbedili pravednost i objektivnost, što je omogućilo da se ovaj sistem uspešno održava već dugo godina u našoj kompaniji. Pored velikog poverenja u njihovu stručnost, istakla bih entuzijazam, fleksibilnost i drugarski pristup ekipe iz TIM-a, zahvaljujući čemu je saradnja sa njima pravo zadovoljstvo.