Komunikacija

Najveći deo života provedemo komunicirajući (verbalno, neverbalno, usmeno, pisano), što nas čini nekom vrstom eksperta u ovoj veštini, zar ne? Ipak, često to činimo na način koji nije adekvatan i konstruktivan, što nam stvara probleme kako na poslu tako i privatno. S obzirom na to, važno je znati da se konstruktivna komunikacija vežba i da je moguće raditi na unapređenju komunikacijskih veština kako bi se postigla direktna, jasna i dvosmerna komunikacija.

Komunikacija je tema sa kojom se najčešće srećemo, zato što se različiti problemi u funkcionisanju kompanija uočavaju kroz nekonstruktivnu komunikaciju. Iz tog razloga, rad na komunikaciji je odlična polazna osnova i uvod u druge organizacijske promene.

Ono što je najvažnije je da mi nemamo jedan trening komunikacije. Svaka kompanija ima potrebu za unapređenjem određenog aspekta ove kompleksne veštine, zato svaki naš trening krojimo zajedno sa klijentom, od tema koje pokrivaju ovu oblast. Kao i kod drugih soft-skills treninga, dinamiku rada prilagođavamo konkretnoj situaciji. To mogu biti jednodnevni ili poludnevni treninzi, ali i kontinuirani programi (više kratkih susreta u dužem periodu).

Trening može obuhvatiti sledeće teme:

  • Aktivno slušanje
  • Asertivna (konstruktivna) komunikacija
  • Feedback – veštine davanje i prihvatanja povratnih informacija
  • Tipovi sagovornika
  • Komunikacija sa uticajem
  • Upravljanje konfliktima
  • Osvešćivanje teških sagovornika
  • Neverbalna komunikacija
  • Prezentacijske veštine
  • Komunikacija u izazovnim situacijama (teški sagovornici)

 

Time management

Time management se najčešće dovodi u vezu sa povećanjem produktivnosti. Usvajanjem veština planiranja i organizovanja povećava se nivo lične odgovornosti i discipline (self management), što podrazumeva brigu o sebi, upravljanje stresom i ponašanje u skladu sa ličnim vrednostima.

Detaljnom procenom trening potreba možemo da utvrdimo koji aspekt ovih veština najviše “škripi” kod zaposlenih u kompaniji i da spram toga skrojimo trening koji pogađa pravu potrebu. Svako rešenje je krojeno po meri! Iskustvo nam je pokazalo da najbolje rezultate daju kontinuirani programi. Takav način rada pruža mogućnost polaznicima da tokom obuke primenjuju tehnike i alate planiranja, organizovanja i samo-motivacije, i uz supeviziju trenera usavršavaju ove veštine.

Dodatna vrednost ovih treninga su što usvojene veštine imaju svoju primenu i u drugim sferama života, poput zdravlja, ličnog razvoja i porodice.

Teme od kojih je moguće skrojiti trening:

  • Planiranje i organizovanje rada
  • Alati za efektivno upravljanje vremenom
  • Vođenje sastanaka
  • Prevazilaženje nefunkcionalnog odlaganja i građenje dobrih navika
  • Motivisanje i samomotivisanje
  • Upravljanje kradljivcima vremena

Emocionalna inteligencija

Emocionalna inteligencija ima važnu ulogu u svim aspektima našeg života, uključujući poslovnu sferu, obrazovanje, međuljudske odnose, kao i opštu dobrobit pojedinca. Ona nam pomaže da donosimo bolje odluke, budemo uspešni u svojoj karijeri, povežemo se s drugim ljudima na dubljoj razini i bolje se nosimo sa stresom i izazovima života.

Na čemu radimo? Na prepoznavanju emocija i njihovih uloga u organizacijskom kontekstu u svrhu podizanja svesti i boljeg razumevanja kako ličnih emocija i ponašanja, tako i drugih ljudi.

A teme koje obuhvata ovaj trening su:

  • Samosvesnost
  • Razlikovanje konstruktivnih i nekonstruktivnih emocija
  • Upravljanje emocijama
  • Emocionalni rad
  • Empatija
  • Socijalne veštine

 

Stress management

Treninge na ovu temu držali smo u različitim industrijama, od proizvodnih do IT kompanija. Uvek nam je prvi cilj bio da u potpunosti razumemo okruženje u koje dolazimo i prilagodimo trening izazovima sa kojima se zaposleni sreću, jer verujemo da jedno univerzalno rešenje ne postoji. U skladu sa tim, na ovoj temi radimo u različitim formatima – nekada odvojimo ceo dan da bismo detaljno prošli sve aspekte stresa, a nekada se kroz kratak format (do 3h rada) fokusiramo na goruće tačke i ključne strategije, spram potreba klijenata.

Uvek insistiramo na ličnim primerima tima i pojedinaca, jer izvori stresa su različiti, od kratkih rokova i komplikovanih procedura, do nedostatka međusobnog razumevanja sa klijentima ili saradnicima. U kojoj god formi radili, jedno je uvek isto – vežbamo objektivno sagledavanje situacije, insistiramo na pronalasku našeg polja uticaja i na kraju uvek napravimo plan akcije za dalje, jer bez toga nema rezultata.

Od kojih tema je sačinjen trening?

  • Identifikacija izvora stresa i upravljanje njima
  • Identifikacija reakcija na stres i upravljanje emocijama
  • Strategije efikasnog upravljanja stresom
  • Tehnike relaksacije i mindfulness
  • Razvijanje zdravih navika

 

Treninzi predstavljaju uslugu u kojoj uživa veliki broj naših zaposlenih dok ih osmišljava i realizuje i kažu nam da se to oseti. Volimo da sarađujemo sa različitim grupama i da se kroz razvoj drugih i mi sami razvijamo.

Naš tim je uvek tu...
...za dodatna pitanja i više informacija!

Silvia Tomić

HR Manager of Shared Services | Tarkett

TIM Centar je naš partner u razvoju više od 3 godine, a sarađivali smo na raznim projektima i u poslednjih 10 godina.
Zašto Tim? Uz njih se svi osećamo bezbedno da budemo i pokažemo ono što jesmo i znamo da ćemo biti oberučke prigrljeni, a to je baš važno da bismo se otvorili i dublje zaronili u sebe. Zato što su stručni, nasmejani, praktični, fleksibilni i svaki program kroje prema potrebama, a uz njih sam sigurna da će potrebe biti ispoštovane. Dodatno, dobijamo i podršku i savete kako dalje da nastavimo razvoj i primenu naučenog.

Tanja Miladinov

Menadžer za razvoj zaposlenih | Mercata VT

Dragana Okanović iz TIM Centra je naš višegodišnji partner sa kojom sarađujemo na kreranju različitih soft skills programa za naše zaposlene. Ono što Draganu krasi, osim znanja i profesionalizma koje neosporno poseduje, su i neverovatna lakoća i toplina komunikacije, ali i energija, koja čini da sa njom sve izgleda lako i moguće.
Sa Draganom, uvek možete očekivati individualni pristup, prilagođen potrebama klijenta i apsolutnu posvećenost, na koju možemo računati čak i nakon sprovedene edukacije. Jedinstven pristup klijentima obojen toplinom i profesionalnošću je ono što uvek možemo naći u TIM Centru.

Tomislav Nikolić

HR Business Partnership Team Manager | Erste Banka Srbija

Kroz trening razvojnih veština, koji smo kreirali zajedno sa kolegama iz TIM Centra, naša saradnja se pokazala kao pun pogodak u smislu pozitivnog efekta koji je ostavila na naše zaposlene. Povratne informacije koje HR dobija od zaposlenih u vezi sa ovim treningom, potvrđuju da smo izabrali pravog partnera za ovu temu. Sam program je sjajno osmišljen od kolega iz TIM Centra, tako da bude interaktivan i drži pažnju – da bude spoj teorije i prakse. U TIM Centru vidimo dugoročnog partnera na temu razvoja naših zaposlenih.

Marija Popović

CS Leader | ParkourSC

Kao malom internacionalnom start up-u, rad sa klijentima iz velikih korporacija, kao i interna komunikacija kolega koji potiču iz različitih kultura, veoma je izazovan – u svakom smislu te reči. TIM Centar je ne samo ispunio naše zahteve, već i nadmašio naša očekivanja!
Uz njihovo ohrabrenje, podršku, i redovnu nadogradnju, naš tim raste i sazreva u razmišljanju i komunikaciji. Više se pridaje pažnje analizi, razmatraju se alternative, kao i mirnijem, a efikasnijem razrešenju problema.
Posebno sve pohvale za Milicu, koja nam svojom vedrinom uvek donese dobru energiju i motiviše da uvek budemo bolji, angažovaniji i sinhronizovaniji kao tim!

Tamara Ivanović

HR | Synechron

Zahvaljujući Soft Skills treninzima koje organizujemo, naša kompanija sa TIM Centrom ima uspešnu saradnju godinama unazad.
Rezultat je takav da se za svaki trening traži mesto više, jer su devojke iz TIM Centra stručni i posvećeni predavači koji svaku temu do detalja razrade, prilagođavajući je potrebama svakog učesnika. Putem interaktivnih vežbi, radionica i diskusija naši zaposleni su posle svakog treninga puni pozitivnih utisaka i znanja koje primenjuju u svakodnevnim poslovnim izazovima.
Ekipu iz TIM Centra preporučujemo svakome ko želi da unapredi veštine svojih zaposlenih i uloži u njihov razvoj.