Soft skills
Veštine od izuzetne važnosti za uspeh u profesionalnom i ličnom životu
Komunikacija
Najveći deo života provedemo komunicirajući (verbalno, neverbalno, usmeno, pisano), što nas čini nekom vrstom eksperta u ovoj veštini, zar ne? Ipak, često to činimo na način koji nije adekvatan i konstruktivan, što nam stvara probleme kako na poslu tako i privatno. S obzirom na to, važno je znati da se konstruktivna komunikacija vežba i da je moguće raditi na unapređenju komunikacijskih veština kako bi se postigla direktna, jasna i dvosmerna komunikacija.
Komunikacija je tema sa kojom se najčešće srećemo, zato što se različiti problemi u funkcionisanju kompanija uočavaju kroz nekonstruktivnu komunikaciju. Iz tog razloga, rad na komunikaciji je odlična polazna osnova i uvod u druge organizacijske promene.
Ono što je najvažnije je da mi nemamo jedan trening komunikacije. Svaka kompanija ima potrebu za unapređenjem određenog aspekta ove kompleksne veštine, zato svaki naš trening krojimo zajedno sa klijentom, od tema koje pokrivaju ovu oblast. Kao i kod drugih soft-skills treninga, dinamiku rada prilagođavamo konkretnoj situaciji. To mogu biti jednodnevni ili poludnevni treninzi, ali i kontinuirani programi (više kratkih susreta u dužem periodu).
Trening može obuhvatiti sledeće teme:
- Aktivno slušanje
- Asertivna (konstruktivna) komunikacija
- Feedback – veštine davanje i prihvatanja povratnih informacija
- Tipovi sagovornika
- Komunikacija sa uticajem
- Upravljanje konfliktima
- Osvešćivanje teških sagovornika
- Neverbalna komunikacija
- Prezentacijske veštine
- Komunikacija u izazovnim situacijama (teški sagovornici)
Time management
Time management se najčešće dovodi u vezu sa povećanjem produktivnosti. Usvajanjem veština planiranja i organizovanja povećava se nivo lične odgovornosti i discipline (self management), što podrazumeva brigu o sebi, upravljanje stresom i ponašanje u skladu sa ličnim vrednostima.
Detaljnom procenom trening potreba možemo da utvrdimo koji aspekt ovih veština najviše “škripi” kod zaposlenih u kompaniji i da spram toga skrojimo trening koji pogađa pravu potrebu. Svako rešenje je krojeno po meri! Iskustvo nam je pokazalo da najbolje rezultate daju kontinuirani programi. Takav način rada pruža mogućnost polaznicima da tokom obuke primenjuju tehnike i alate planiranja, organizovanja i samo-motivacije, i uz supeviziju trenera usavršavaju ove veštine.
Dodatna vrednost ovih treninga su što usvojene veštine imaju svoju primenu i u drugim sferama života, poput zdravlja, ličnog razvoja i porodice.
Teme od kojih je moguće skrojiti trening:
- Planiranje i organizovanje rada
- Alati za efektivno upravljanje vremenom
- Vođenje sastanaka
- Prevazilaženje nefunkcionalnog odlaganja i građenje dobrih navika
- Motivisanje i samomotivisanje
- Upravljanje kradljivcima vremena
Emocionalna inteligencija
Emocionalna inteligencija ima važnu ulogu u svim aspektima našeg života, uključujući poslovnu sferu, obrazovanje, međuljudske odnose, kao i opštu dobrobit pojedinca. Ona nam pomaže da donosimo bolje odluke, budemo uspešni u svojoj karijeri, povežemo se s drugim ljudima na dubljoj razini i bolje se nosimo sa stresom i izazovima života.
Na čemu radimo? Na prepoznavanju emocija i njihovih uloga u organizacijskom kontekstu u svrhu podizanja svesti i boljeg razumevanja kako ličnih emocija i ponašanja, tako i drugih ljudi.
A teme koje obuhvata ovaj trening su:
- Samosvesnost
- Razlikovanje konstruktivnih i nekonstruktivnih emocija
- Upravljanje emocijama
- Emocionalni rad
- Empatija
- Socijalne veštine
Stress management
Treninge na ovu temu držali smo u različitim industrijama, od proizvodnih do IT kompanija. Uvek nam je prvi cilj bio da u potpunosti razumemo okruženje u koje dolazimo i prilagodimo trening izazovima sa kojima se zaposleni sreću, jer verujemo da jedno univerzalno rešenje ne postoji. U skladu sa tim, na ovoj temi radimo u različitim formatima – nekada odvojimo ceo dan da bismo detaljno prošli sve aspekte stresa, a nekada se kroz kratak format (do 3h rada) fokusiramo na goruće tačke i ključne strategije, spram potreba klijenata.
Uvek insistiramo na ličnim primerima tima i pojedinaca, jer izvori stresa su različiti, od kratkih rokova i komplikovanih procedura, do nedostatka međusobnog razumevanja sa klijentima ili saradnicima. U kojoj god formi radili, jedno je uvek isto – vežbamo objektivno sagledavanje situacije, insistiramo na pronalasku našeg polja uticaja i na kraju uvek napravimo plan akcije za dalje, jer bez toga nema rezultata.
Od kojih tema je sačinjen trening?
- Identifikacija izvora stresa i upravljanje njima
- Identifikacija reakcija na stres i upravljanje emocijama
- Strategije efikasnog upravljanja stresom
- Tehnike relaksacije i mindfulness
- Razvijanje zdravih navika
Treninzi predstavljaju uslugu u kojoj uživa veliki broj naših zaposlenih dok ih osmišljava i realizuje i kažu nam da se to oseti. Volimo da sarađujemo sa različitim grupama i da se kroz razvoj drugih i mi sami razvijamo.