Employee Net Promoter Score (eNPS) je metrika koja meri lojalnost zaposlenih i njihovu spremnost da preporuče svoje radno mesto.

Koliko je verovatno da biste kompaniju u kojoj radite preporučili kao dobro mesto za rad prijatelju ili kolegi?

Zvuči kao retoričko pitanje, ali – da li je? 

Zapravo, ovo pitanje predstavlja osvnovu za izračunavanje Employee Net Promoter Score-a (eNPS) i jedan je od moćnih alata koji se koriste u ispitivanju zadovoljstva zaposlenih i njihove angažovanosti, a u zavisnosti od rezultata i njihove dublje analize može da vodi pozitivnim promenama za zaposlene.  

Kako merimo eNPS?

Ovo pitanje zahteva odgovor zaposlenih na skali od 0 (sa značenjem definitivno NE/uopšte nije verovatno) do 10 (definitivno DA/u potpunosti je verovatno), a dobijeni rezultati se kreću u vrednostima od -100 do 100.

A kako do tih vrednosti? 

Najpre, zaposlene delimo u tri grupe, na osnovu odgovora na skali 0-10: 

  • Detraktori (odgovori 0-6) – nezadovoljni zaposleni koji otvoreno iskazuju nezadovoljstvo u kontaktu sa kolegama i prijateljima 
  • Pasivni (odgovori 7-8) – ne govore otvoreno protiv kompanije, ali nisu u potpunosti lojalni 
  • Promoteri (odgovori 9-10) – oni koji sa zadovoljstvom i aktivno preporučuju kompaniju kao odlično mesto za rad 

eNPS se računa oduzimanjem % detraktora od % promotera (i ima opseg od -100 do 100).  

eNPS = %Promotera – %Detraktora 

Na primer, u kompaniji koja ima 45% promotera, 28% pasivnih i 27% detraktora, eNPS bi bio 18. 

eNPS = 45 – 27 = 18 

Prosečan skor je oko nule. eNPS ispod nule zahteva pažnju, rezultati iznad nule se smatraju dobrim, dok je rezultat 50+ odličan.  Naravno, postoje značajne razlike između industrija koje treba uzeti u obzir, kao i razlike unutar same kompanije – u zavisnosti od sektora, tipa pozicije, dužine radnog staža, i sl.)

Da li vi merite eNPS?

Ako merite eNPS, ovo je prilika da uporedite rezultate sa prosekom u Srbiji, koji iznosi -46. Ovo je podatak iz najvećeg istraživanja benefita i wellbeing-a u Srbiji – Šta to radi zaposlene?

A šta to znači?

To znači da 60% zaposlenih u Srbiji ima negativan stav prema svojoj firmi, dok bi tek oko 15% preporučilo svoju kompaniju prijateljima. Ako vas zanima više ovakvih podataka, možete besplatno preuzeti rezultate istraživanja na linku.

eNPS je jedan od HR pokazatelja u okviru usluge Employee Experience Impact (EXI). Ova usluga nam omogućava da detaljno “skeniramo” stanje u kompaniji.

Negooo, koliko je verovatno da biste kompaniju u kojoj radite preporučili kao dobro mesto za rad prijatelju ili kolegi? 😊

Ostale teme na blogu

Mesi košta 30 miliona. A ti?

Svi smo u strahu od one scene da nam najbolji radnik uđe u kancelariju i…

Pročitaj više

Igricom do posla

Možeš li da zamisliš da igrajući svoju omiljenu igricu dobiješ poziv za posao? Upravo to…

Pročitaj više

Menadžeri kao religiozni fanatici – kako nastaju božje zapovesti u kompaniji

Upravljanje kompanijom često liči na vođenje religijske zajednice. To otprilike izgleda ovako. Na vrhu imamo…

Pročitaj više

Multitasking

Multitasking podrazumeva rad na dva ili više zadataka istovremeno, prebacivanje napred – nazad sa jedne…

Pročitaj više

Ljudi nisu racionalna bića… I to je OK!

Jedan od mojih omiljenih projekata, a koji redovno radim svakog leta od 2004. godine, je…

Pročitaj više

Da li testiranje smanjuje pristrasnost u procesu zapošljavanja?

Kao što to obično biva, istina je negde između – da i ne. Zaključivanje o…

Pročitaj više

Svetski dan knjige

Kada su me zamolili da povodom Svetskog dana knjige i autorskih prava, sa velikom radošću…

Pročitaj više

Moćno oružje – ciljevi

Umemo li da ga koristimo?

Pročitaj više

To nije u opisu mog radnog mesta, ali ću ipak uraditi!

Fenomen prosocijalnog ponašanja na radu

Pročitaj više

Da li je moguća harmonija poslovnog i privatnog života?

Pročitaj više