Koliko je verovatno da biste kompaniju u kojoj radite preporučili kao dobro mesto za rad prijatelju ili kolegi?
Zvuči kao retoričko pitanje, ali – da li je?
Zapravo, ovo pitanje predstavlja osvnovu za izračunavanje Employee Net Promoter Score-a (eNPS) i jedan je od moćnih alata koji se koriste u ispitivanju zadovoljstva zaposlenih i njihove angažovanosti, a u zavisnosti od rezultata i njihove dublje analize može da vodi pozitivnim promenama za zaposlene.
Kako merimo eNPS?
Ovo pitanje zahteva odgovor zaposlenih na skali od 0 (sa značenjem definitivno NE/uopšte nije verovatno) do 10 (definitivno DA/u potpunosti je verovatno), a dobijeni rezultati se kreću u vrednostima od -100 do 100.
A kako do tih vrednosti?
Najpre, zaposlene delimo u tri grupe, na osnovu odgovora na skali 0-10:
- Detraktori (odgovori 0-6) – nezadovoljni zaposleni koji otvoreno iskazuju nezadovoljstvo u kontaktu sa kolegama i prijateljima
- Pasivni (odgovori 7-8) – ne govore otvoreno protiv kompanije, ali nisu u potpunosti lojalni
- Promoteri (odgovori 9-10) – oni koji sa zadovoljstvom i aktivno preporučuju kompaniju kao odlično mesto za rad
eNPS se računa oduzimanjem % detraktora od % promotera (i ima opseg od -100 do 100).
eNPS = %Promotera – %Detraktora
Na primer, u kompaniji koja ima 45% promotera, 28% pasivnih i 27% detraktora, eNPS bi bio 18.
eNPS = 45 – 27 = 18
Prosečan skor je oko nule. eNPS ispod nule zahteva pažnju, rezultati iznad nule se smatraju dobrim, dok je rezultat 50+ odličan. Naravno, postoje značajne razlike između industrija koje treba uzeti u obzir, kao i razlike unutar same kompanije – u zavisnosti od sektora, tipa pozicije, dužine radnog staža, i sl.)
Da li vi merite eNPS?
Ako merite eNPS, ovo je prilika da uporedite rezultate sa prosekom u Srbiji, koji iznosi -46. Ovo je podatak iz najvećeg istraživanja benefita i wellbeing-a u Srbiji – Šta to radi zaposlene?
A šta to znači?
To znači da 60% zaposlenih u Srbiji ima negativan stav prema svojoj firmi, dok bi tek oko 15% preporučilo svoju kompaniju prijateljima. Ako vas zanima više ovakvih podataka, možete besplatno preuzeti rezultate istraživanja na linku.
eNPS je jedan od HR pokazatelja u okviru usluge Employee Experience Impact (EXI). Ova usluga nam omogućava da detaljno “skeniramo” stanje u kompaniji.
Negooo, koliko je verovatno da biste kompaniju u kojoj radite preporučili kao dobro mesto za rad prijatelju ili kolegi? 😊